29.01.2021
POLOLETNÍ PRÁZDNINY
28.01.2021
POLOLETNÍ VYSVĚDČENÍ
Žákům (jejich zákonným zástupcům), kteří nebudou z důvodů nemoci, karantény, či jiných důvodů přítomni ve škole, bude sdělen obsah výpisu třídním učitelem.
Žáci přítomní ve škole obdrží VÝPIS VYSVĚDČENÍ ZA I. POLOLETÍ (originál vysvědčení zůstane uložen ve škole do konce školního roku).
27. 01.2021
PROJEKT MÉDIA
Vzhledem k epidemiologické situaci je školní projekt MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ prodloužen do 28.02.2021.
Hodnocení projektu proběhne v týdnu od 01.03. do 05.03.
26.01.2021
ZIMNÍ RADOVÁNKY V ZŠS
V zimním období si užíváme sněhové nadílky. Myslíme též na zvířátka, která chodíme krmit.
22.01.2021
PRVNÍ ONLINE KAVÁRNA PRO RODIČE
Ve čtvrtek 21. ledna 2021 proběhlo od 17. hodin první on-line setkání rodičů s vyučujícími, nazvané on-line kavárna pro rodiče.
Zúčastnili se tři rodiče, vedení školy a třídní učitelé.
Setkání se vedlo v příjemné atmosféře. Z témat, která zazněla, uvedu alespoň: vánoční cukroví, hry dětí na sněhu, hry dětí na zamrzlém bazénu a závěrečné téma byl covid.
Rodičům vyhovoval i zvolený čas. Celé setkání skončilo po hodině a půl.
Všichni se domluvili na dalším setkání přibližně za měsíc.
Mgr. Jiřina Sommerová
—
Anglický jazyk
PLNÍME SNY
I v tomto školním roce plníme sny. Martinovi se splnilo přání a obdržel první dopisy z Japonska. Nové kamarádství na cestě, spoustu nových informací a možná v budoucnosti i jeho vysněná cesta do Země vycházejícího slunce .
15.01.2021
Jak jsme „hrdě“ zvládli barevnou výzvu: FOTOGALERIE
10.012021
12.01.2021
Jak jsme pekli perník – ZŠS IV.C
12.01.2021
ŠKOLNÍ PROJEKT „MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ“
P R O J E K T
Název : |
MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ
|
Cílová skupina : | Žáci 1.-9. roč. ZŠ, 1.- 10. ZŠS, 1.,2. PRŠ |
Časové vymezení : | 12. leden – 12. únor 2021 |
Cíl(e) :
Hlavní cíl
Dílčí cíle |
Plnění průřezového tématu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA Plnění doplň. vzděl. oboru ETICKÁ VÝCHOVA
|
Popis projektu
Projekt MEDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ nabízí elementární poznatky a dovednosti týkající se mediální komunikace a práce s médii. Média a komunikace představují velmi významný zdroj zkušeností, prožitků a poznatků pro stále větší okruh příjemců. Pro uplatnění jednotlivce ve společnosti je důležité umět zpracovat, vyhodnotit a využít podněty, které přicházejí z okolního světa, což vyžaduje stále větší schopnost zpracovat, vyhodnotit a využít podněty přicházející z médií. Média se stávají důležitým socializačním faktorem, mají výrazný vliv na chování jedince a společnosti, na utváření životního stylu a na kvalitu života vůbec.
Projekt bude realizován prostřednictvím různých činností a soutěže žáků v hodinách VV, Prv, Vl, VU, OV, VO, Inf, ČJ. Během realizace projektu budou žáci přiměřenými úkoly vedeni k aktivnímu vnímání mediálních sdělení, pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě, jejich fungování a vlivu ve společnosti a k tvorbě vlastního mediálního sdělení.
Vlastní průběh projektu
Pro všechny třídy jsou společné okruhy. Vyučující obdrží vzorový námět na realizaci daného tématu. Při vlastní realizaci projektu spolupracují tř. učitelé s vyučujícími daného předmětu, ve kterém bylo téma použito, při tvorbě mediálního sdělení především s vyučujícím INF.
Na společném závěrečném setkání – hodnocení projektu každá třída odprezentuje vlastní realizaci projektu formou mediálního sdělení. Jednotlivé okruhy si zvolí tř. uč. dle svého uvážení, možností a schopností žáků. Tvorba mediálního sdělení je pro všechny třídy povinná.
I.MÉDIA V NAŠEM ŽIVOTĚ
Cíl:
- Seznámit žáky s fungováním a vlivem médií ve společnosti
- Vést žáky ke kritickému čtení a vnímání mediálních sdělení
- Vést k interpretaci vztahu mediálních sdělení a reality
Každá třída si vybere jedno téma, které zpracuje libovolným způsobem:
- Média a můj čas
- Tisk – znaky, porovnání, funkce, historie
- Rozhlas – znaky, porovnání, historie a současnost
- Hudba a zvuk jako součást mediálních obsahů
- Televize – znaky, porovnání, tel. žánry, tel. relace – profese, pořady pro děti a mládež,
- Reklama – funkce, druhy, působení, zkušenosti,
- Film – znaky, pojmy, porovnání, filmová realita x skutečnost, žánry, jak vzniká film,
- Internet – přeměna masmédií, masová a osobní komunikace
- Sociální sítě
II.FILMOVÍ HRDINOVÉ
Stručný popis realizace:
- Výběr alespoň jedné pohádky nebo filmu s tematikou mezilidských vztahů, který by mohl vést děti k identifikaci s pozitivními prosociálními vzory.
- Sledování filmu s předchozím motivačním rozhovorem
- Následný rozbor, event. zápis do připravených pracovních listů (v hod. ČJ, VO, TH), další námět – vytvoření žebříčku hodnot
- Shrnutí a zhodnocení – do tabulky na nástěnce ve sborovně zapsat tř., téma, název sledovaného filmu, stručné hodnocení (vložit do spol. dokumentů)
III. HRAJEME SI S MÉDII A SOUTĚŽÍME
Vědomostní soutěže prostřednictvím médií
IV. TVORBA MEDIÁLNÍHO SDĚLENÍ
Výstup (hodnocení) projektu povinný
Cíl: Vytvořit mediální sdělení
Za každou třídu bude odevzdáno alespoň jedno mediální sdělení v elektronické podobě, které seznámí s měsíční prací na projektu (zpracování mediálního tématu, rozbor filmu, libovolná související témata)
Formy: tisková zpráva do Školního zpravodaje, prezentace, fotoreportáž ( fotografie s komentářem), elektronická prezentace (PowerPoint), video…
Po ukončení projektu bude provedeno hodnocení spojené s prezentací a oceněním nejlepších prací.
Mgr. Lucie Marková
06.01.2021
TŘI KRÁLOVÉ
Vánoční čas jsme tradičně uzavřeli svátkem Tří králů.
04.01.2021